Sunday 21 August 2011

Keluar. . . .


"Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku, kawan yang baik adalah yang sentiasa denganku dan menjaga nama baikku ketika aku hidup dan selepas aku mati,Ku hulurkan tanganku kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku akan berasa senang, semakin ramai sahabat, aku semakin percaya diri,Aku selalu berharap agar mendapat sahabat sejati yang tidak akan luntur dalam suka & duka. Jika aku dapat aku ingin setia kepadanya "
Imam Shafie




Oiit Numan Aku dah balas dah kad raya ko tu. . . . Siap pantun-pantun ko aku nak balas amekk. . . .

Pecah Kaca Pecah Tong,
Sudah Baca Harap Gantung,

Ikan Sardin Dalam kotak,
Hak Hak Hak. . . .

--------------------------------------------------------------------------------------------


Assalamuaikum & Salam Muhibbah kepada kamu kamu dan juga kamu. . . .

Aku faham dan aku tahu yang kalian rindukan aku. . . .Bukak blog aku yang tak update-update nie sepuluh kali sekejap dengan harapan ada post berbaur rindu. . . Tapik sayang mulsalmah John Melvin tetap menyepi. . . Bukan tiada cerita untuk dikongsikan tetapi John Melvin sedang berehat katanya. . . .Namun kini beliau cuba kembali, membawa satu harapan berbaur kenikmatan. . . .hak hak hak (Introduction mcm Burittt)

Pagi tadik dalam pukul 11:02 aku sms si Nazry nie. . .Entah ape silapnya aku pn x tau, 2-3 hari nie senyap semacam je. . .Aku syak dia merajuk xpun dia sibuk. . ..emmmm

John: Selamat Pagi. . . .Jom g Jln TAR

Nazry: Slmt Pagi. . .Nak ke jalan TAR buat ape, Larat ke nanT

John: Saje je nak jenjalan. . . .Bosan asyik duduk rumah. . .Tp kalau sibuk xpe la, ye la org dah jumpa skandel lama la katakan. . . .hak hak hak

Nazry: Boleh je. . .Tp kita jalan kat shoppining complex je la xde ramai sangat orang. . .

John: Orait gak. . .aku pn cadang nak beli jam tangan la, Abanggggggggggg, hang dapat bonus kannn. . .

Nazry: tetiba panggil abang. . .Ade la sikit. . .

John: Good-good blh la belanja aku berbuka nanT. . . .Kita g OU nak, aku nak beli jam. . .

Nazry: Okeh. . .Dh kasi tahu dh tadik nak beli jam td. . .

John: Ohh yeke. . . . Jgn bawak skandel plak nanT. . .

Nazry: Bee la skandelnye. . Kata nak keluar, so kene la bawak. . .ha ha ha. .

John: Bukannn. . .Melvin la Doc cine hari tu. . .

Nazry: Owh. . .Tak abis-abis dia ngan doc tu. .Tu chite lama la ke cemburu nie. . .

John: Kepala Hotak hang aku nak cemburu. . . . K La nak besiap nie. . .NanT aku datang umah. . .

Nazry: ke nak abang datang amek. . ..

John: aku kat rumah abang aku nie. . .So biar aku je datang rumah. . .

Nazry: Okeh. . . Cakap ngan Bee nie bukan blh menang pun. . .

Dalam keadaan kegirangan seperti sang kancil yang bebas berkeliaran di dalam hutan, di seperjalanan nak keluar pintu  tetiba ade satu lembaga tua menghalang. . .Seram aku. . .

Mak: Haaaa adik nak kemana nie. . .

John: Keluar kejap, jumpa kawan. . . . Pastu nak beli barang sikit. . . .Mak kesayangan ade nak pesan ape-ape. . .

Mak: X payah la keluar, adik tu bukan sihat sangat. . .

John: Ala sekejap je.. .  mak tempah je barang mak nak beli, nanT adik belikan. . . Sekarang nie tengah sale, kain baju kurung murah je. . .nak nak

Mak: Emmm alasan nak keluar la tu, mak dah beli dah. .  Adik duduk jela umah. . .Adik nak makan ape petang nie mak masakkan. . .

John: Sekejap je (sambil-sambil buat cium pipi mak kanan kiri kanan kiri kasi dia rimas). . Lagipun kawan adik dah on the way nie dia datang sini. . .kita org keluar gi beli barang pastu terus balik. . .

Ayah: Alaa kasi jela anak awak tu nak keluar. . .NanT sebelum buka balik la tu. . .

Mak: emmm jgn balik lembat sangat. . .

Makanya sang kancil yang cute itu kembali bergerak gembira melompat keriangan. . .(melangkah keluar pintu sambil menuju ke kereta) Sudennnnlyyyyyyy

Mak: tadik kata kawan datang amek. . .Kalau drive sendiri x payah la keluar mak risau la. . .

Terus sang kancil menggapai taliponnya membuat panggilan . . . . truttttttttttttttttt truttttttttttttttttt trutttttttttttttt

John: Nazry datang amek aku blh tak. . .ade masalah teknikel la, sirim tak kasi drive kete sendiri. . .

Nazry: ha ha ha ha Okeh. . . Kat Mane umahnye

John: kat * * * * *, jgn lama sangat. . .kene balik sebelum buka. . .

Nazry: Baik Boss. . .dekat je pn ngan umah abang., . . .


PS: Finally aku dapat gak jam yang aku ketagih nak kan tu. .  .hak hak hak so kepada anak-anak buahku maafkan paksu sebab tahun nie duit raya korang 50 sen je. . .duit dh abis beli jam. . . dan kepada org gomen yg dapat bonus kasi la aku duit raya. . . 3K melayang seperti helang bebas diawangan. . . .benchiiiii


9 comments:

  1. Terima kaseh sebab membalasa kad raya gua .. suker2 .. n selamat hari raya juga kepada John Melvin dan partner ..semoga berbahagia hendak nyer di hari lebaran dengan jam tangan baru berharga 3 ribu itu ..hohoho

    ReplyDelete
  2. eh...cepat nyer ang komen numan...ai sbg partner john nie pon xsempat nak reply lg tau...

    huhuhuhu..
    benchik benchik benchik...
    (wakakakka....jatuh katil..)

    bee..yu beli jam yg sepasang ek?? hak hak hak..

    ReplyDelete
  3. Numan: Kalau hang nak aku kasi/ balas benda lain pn blh Numan (ex: kasih sayang. . .hak hak hak). . .

    ps: jgn lupe print & gantung kat raya tu. . .hak hak hak

    Adam: hak hak hak naik balik atas katil tu adam. . . .kesian jatuh. .
    beli seutas je. . .sepasang nak buat ape, nampak aneh plk paki jam 2-2 tangan. . . .

    ReplyDelete
  4. akhirnya.. John muncul kembali.. bgs la hang dh beransur pulih...

    * kalo hang ke jln TAR smlm ada kemungkinan kita akan bersua mata.. keh keh keh...

    ReplyDelete
  5. huhuk..seperti kebingungan sbb ak xda blog sndirik tp ttp nk tiru yang lain wish kad raya katanya..

    SELAMAT HARI RAYA ..MAAP ZAHIR N BATIN..BATINKAH !

    ps:syukran ko n "adik" dh sehat n blh soping :)

    ReplyDelete
  6. Zack : Kira aku terlepas peluang berharga la nak tatap hang. . . hak hak hak

    ps: Orang dapat bonus nie kompom banyak shopping (Nada jeles aku xde bonus...hak hak hak)

    Afiz: Hang ade blog la, cumanya xde post yang terkeluar. . . Ia segan mungkin. . .

    SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR & BATIN

    PS: Ai anak bongsu la, mane ade adik lg (belakon suci & inesen. . .hak hak hak)

    ReplyDelete
  7. John : Aku nak jam tangan tue bleh ?? Kate bleh kasi aper sajer ...hak hak hak

    Adam : Pat-pat siku lipat , sape cepat dia dapat !! hak hak hak

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. Oooo John is Adikkk hohooo..

    Aku g gak jalan TAR tapi sesakk gile. Part yang aku suka leh amik kesempatan main raba2 hahaa but part x best bau ketiak yang cam @$#%$% :)

    ReplyDelete