Sunday 31 July 2011

Selamat Berpuasa. .



Pada hari Kiamat, Allah memerintahkan Malek & Ridwan supaya dikeluarkan orang-orang berpuasa daripada kuburnya dengan keadaan lapar dan dahaga, Lalu disuruh Malek & ARidwan berikan segala keinginan mereka dari segala macam makanan dan minuman syurg. Maka Malek & Ridwan memerintah kepada anak-anak membawa talam-talam makanan, minuman dan buah-buahan. Sebagai balasan berlapar di bulan Ramadan (Al-Hadith). . .

Jam 18:35: 

Jimmy : Happy Ramadhan & Selamat Berpuasa. . . (aku tak sure mcm mane dia tau tulis selamat berpuasa)

John: Thanks, Where are you now. . .

Jimmy: Penang. . .Alone coz you don't want be here with me. . .

John: hak hak hak. . . Thanks. . .Next time i'm wishing you Marry Christmas. . .  

Jimmy: LOL i'm waiting. . . . Hope next time you can teach me how to fasting. . .  

smsnya aku ubah sedikit. . .Aku ambil intipati yang mulia sahaja kerana orang kafir ini msgnye ade baur kelucahan dan kegersangan . .hak hak hak. . . . Ade ke nak masuk islam kalau hidup sebumbung ngan aku CHOIIIIIIII

Orang pertama yang mengucapkan selamat Berpuasa kepada aku. . .Nazry pun tak wish, so jangan salahkan ai kalau lepas nie ai bersama ex-boyfriend dari luar negara beliau ni nanT. .  ..hak hak hak keji sungguh. . .

* aku namakan Ex-Boyfriend nazry tu Jimmy. . . .At the going down of the sun and the morning we will remember you. . .hak hak hak 

Assalamualaikum kalian rakan taulan dan kenalan sekalian. . .Saya John Melvin dengan ini mengucapkan selamat menyambut Ramadhan Al-Mubaraq. . . Semoga dengan Ramadhan kali ini kita dapat meningkatkan lagi keimanan dan ketaqwaan kepada Allah. . . . 

Kepada kengkawan yang jiwanya hancur remuk keromok dicurangi dan ditinggali John Melvin harap jadikan Ramdhan ini sebagai medium menguatkan jiwa melapangkan hati. . . Sabarlah menempuh hari-hari mendatang sebagai seorang single yang pasrah. . .hak hak hak

Mungkin juga Ramdhan kali ini merupakan permulaan untuk kita berubah. . . Menjauhi apa yang kita tahu salah tetapi sukar untuk kita padam dan tinggalkan. . .  Moga keberkatan Ramadhan kita jadikan sebagai kekuatan dan medium penggerak kepada jihad ini. . . . atau sekadar simpan dalam hati. . .(ape aku mencarut nie)


: : : : SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAQ : : : :

Sabda Nabi Muhammad s.a.w: Tidur orang yang berpuasa itu adalah ibadah, dan nafasnya adalah tasbih, doanya  itu mustajab, dosanya diampunkan Allah dan amal ibadahnya dilipat gandakan (Al-Hadith)

11 comments:

  1. Do'a Tahan Puasa:- "Allahumma, baringsana, baringsini, wataktahan, wamaumati, walihatjam, masihlamalagi, takdenasi, watibaimaggi, nantilainkali, wakasiganti" hahahaha... Slmt menjalani ibadah puasa al mubarak pd ko --- sila REMARK ak sebagai org pertama ajar doa nie kat ko ..hak hak hak

    ReplyDelete
  2. Selamat berpuasa John :) mmaf lahir bathin lau tersilap kata atau terkasar bahasa seblum nih...hak hak hak...

    ReplyDelete
  3. salam Ramadhan JOhn.. jgn nakal2 time puasa ni..

    ReplyDelete
  4. Nu'man: Disini aku ingin meREMARKkan bahawa Nu'man merupakan org pertama didunia ini mengajar aku yang sentiasa dahagakan ilmu pengetahuan DOA TAHAN PUASA. . .Terima kasih Numan

    ps: Selamat Berpuasa. . . .

    Naga Sepi: Aku turut memohon maaf kepada hang Naga Sepi, cumanya mana kek lapes 4 kg yg hang janjikan utk pujuk aku dulu. . . .hak hak hak

    Zack: InsyaAllah aku x nakal time puasa nie, aku g surau balik surau je beribadah. . . . dalam mencari KAP-BA-RO-KAP-ALIF-TA-NUN ~ KEBERKATAN

    ps: Selamat berpuasa juga untuk kamu Zack yg berOutstation. . . .

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. sori joHn post td byk ak carut,lpa dh posa
    (carut ke...)

    emm juz bck frm island no intenet n sangap dow for dia blog...hoho
    ak dh agak ko mmg blh bg nasihat n tq joHn...emmm sbb org lain wish ak pn tiru .selamat bpuasa joHn n jgn lupa kejutkn ak sahor nnt k ( ttba)..

    bykkan amal makruf,jauhi nahi mungkar...slm ..
    (ps :send my regrds to jimmy ) ahak.

    ReplyDelete
  7. Afiz: mmmmm lama sudah kamu tidak kesini. . . rindui aku tidak. . hak hak hak

    hak hak hak kasi la no phone, senang sikit aku nak kejutkan hang sahur. . . .

    ps: aku rase hang bukan mencarut tapik hang katakan ayat-ayat berbaur kata cinta kepada aku. . .kan kan kan. . .hak hak hak

    ReplyDelete
  8. adam: knapeeeeeeeeeeeeeeeee

    ReplyDelete
  9. mesti la rindu,tp bln puasa so xblh nk ekspresikn ..sbr ye joHn hihi..

    ps :yp joHn,berbaur cinta tp ak yg no bp tu ahakk

    ReplyDelete
  10. teiba jimmy plak...
    yu nie same jek dgn abg B...
    bencik bencik bencik...
    (sambil hentak kaki berirama..)
    hak hak hakkccuummm....

    ReplyDelete