Friday 24 June 2011

Why itu Kenapa. . . . .

assalamualaikum dan salam satu malaysia. . . . 

Nie actually soalan daripada En Azril Azwan. . . Beliau merupakan seorang penbaca blog zack yg always hungry with killer question (kira kalau jadik pensyarah aku sure dia dibenci oleh masyarakat pelajar sbb bagik soalan susah-susah. . . .ekkk gurau je). . . . He asking the question below to En. Zack kita but En Zack kita try asking the same question kat lelaki gay lain. . . . hak hak hak 

Memandangkan pagi tadik aku dah buat suara-suara org demam time call anak buah aku kat offis kata aku MC. .I try to answer that question dengan hati yang tulus dan sesuci embun pagi yang turun membasahi bumi ini. . . . Even En Azril Azwan tak tanye aku (spisis PLU mmg suke menyebuk ye masyarakat hak hak hak)

Soalan beliau berbunyi begini :
"Aku rasa PLU yg mcm kita ni (str8 acting, gaya jantan abis) selalu datang dlm background lebih kurang sama.. keja best, educated, muka hensem (tp aku x la). . apa pendapat ko? penah x kaji kenapa? adakah sbb didikan?"

Sebenarnye ramai je yang tak gay belajarnye tinggi-tinggi, kejenye bagus-bagus dan mukanya hendsome-handsome (kalau tak takkan si Nu'man asyik rogol lelaki tulen je. . .hak hak hak) tetapi menyebabkan mengapa anda En. Azril Azwan membuat pemerhatian begitu adalah kerana anda juga seorang PLU. . . . Kiranya kalau dianalogikan didalam pepatah bunyinye mcm nie Gajah depan mata tak nampak, kuman seberang laut jelas lagi nyata. . .hak hak hak

ps: mcm tidak menjawap soalan kesiann. . . .

Hangpa semua penah dengaq pasal MCKK (Malay College Kuala Kangsa) ----> Time aku kat sekolah mengolah dulu MCKK ni jugak dikenali sbg MC GAY-GAY sbb menurut penceritaan kawan aku yg belajar kat sana kat situ actually ramai je remaja-remaja baru baligh yang melakukan aktiviti main jubor (Maybe kat situ semuanya lelaki). . . So actually how someone became gay nie bagi aku disebabkan oleh persekitaran sekeliling & penerimaan setempat. . . . Let me give hangpa example, try put ur self in Hamdan shoes (tebiba nama hamdan naik). . . . The story was begin when im start typing. . . .


pss: sebelum hangpa semua baca hangpa kene clik lagu nie dulu. . . .

Begitu gembiranya hati seorang hamdan serta kedua orang tuanya apabila hamdan mendapat 5A didalam peperiksaan UPSR dan diterima masuk ke MCKK yang mana merupakan tempat dimana lahirnya banyak ahli perniagaan terkenal dan tokoh-tokoh koprat berjaya. . . .

Doa dan air mata seorang ibu yang mengandungkan hamdan kian menampakkan hasil. . . Hamdan selaku anak lelaki tunggal diantara 3 lagi adiknya yang lain bertekat untuk terus menuntut ilmu & memberikan yang terbaik untuk kedua orang tuanya serta menjadi idola kepada adik-adiknya. . . .

Hati bapa mana yang tidak bangga apabila setiap kali ke surau jemaah mengucapkan tahniah dan melambungkan kata-kata pujian. . . Dan jiran mana yang tidak menyuarakan keinginan untuk memenantukan si Hamdan yang cerdik bestari ketika bermesyuarat dipetang hari dibawah pohon kari yang tumbuh merendang. . .  Pn   Rogayah contohnya. . . .

Pn Rogayah : "Betuah sungguh cik timah tu ye, anak jantannya dapat masuk asrama penuh. . . . Bekenan saya bermenantukan si hamdan tu, dahlah lawa budaknya pandai pulaktu. . . .tak gitu cik bedahnya "

Pn Zubaidah : "Betol tu cik gayah oii, betuah si timah tu. . . . Aku nasib baik semua hero-hero kalau tak begaduh besar kita nak berbesankan cik timah tu. . .  Mau handsome macam bapaknya nanT tu. . . Ha ha ha dengar di abang Man  (suami PN Zubaidah) kamu merajuk dia"

Pn Rogayah: hahahaha takpun mcm pelakon ape tuuu Maria Elina si aaron aziz. . . .betuah cik gayah oiii. . . lesung batu besar tu. . . .hahahahah

Pn Zubaidah: Kalau besar ibu jari pun takpe cik bedah janji kaya. . . Senang anak kita nanT & kita pun tumpang senang. . . . Lagipun size doesn't metter yang penting pefomen. . . .Tak nampak shilling dah time tu. .  .ha ha ha ha . . . .Razif pegi main kat sana ape ni dengar org tua bersembang. . . .

Pn Timah hanya tersenyum bangga mendengar celoteh jirannya dari balconi rumah sambil menghirup secawan coklat panas bertemankan derai tawa kedua jirannya yang tidak tumpah seperti ngilaian pontianak. . . .

Hari yang dinanTkan sudah pun berkumandang tiba tanggal 04 - 01 - 2000 menjadi satu tarikh keramat kepada Hamdan & Keluaraga. . . . Beramai-ramai mereka menghantar si Hamdan, termasuk juga kedua datuk & neneknya menghantar anak sulung mereka ke selangkah kemenara gading. . . . Dalam tangisan kegembiraan berbaur kerisauan si ibu melepaskan anaknya berseorangan manakala si ayah asyik bertanyakan soal perbelanjaan kepada anaknya untuk menutup kerisauan dihati. . . . Tidak dilupakan juga nasihat-nasihat berbaur keagamaan dari kedua nenek & datuknya. . . . Hamdan kini harus hidup berdikari. . .  .

Semuanya berjalan seperti biasa. . . .Minggu orentasi ditempuh Hamdan dengan gembira dan semangat waja. . . Namun ibarat kata pepatah "Kusangkakan Nenas ditengah Padang, Rupanya Pandan Yang Berduri, Kusangkakan Panas Hingga Ke Petang, Rupanya Hujan Ditengah Hari". . . .  Malam selepas prep dihari jumaat yang dingin merupakan Malam Cilaka buat hamdan. . . .Malam dimana semuanya bermula & permulaan detik hitam didalam hidup Hamdan. . . .

Ya,  Hamdan seharusnya pulang ke Kampung seperti pelajar lain. . .Tetapi semuanya seperti sudah dirancang & sudah ditentukan. . . .Malam itu Hamdan lunyai diliwat oleh seorang senior yang dianggap abang baginya serta tempat Hamdan bergantung harap & mengadu domba. . . . Kebaikan & pertolongan si senior rupanya ada Udang Disebalik Mee. . . . Hamdan kini bukan lagi seorang yang sunti dan jalannya tidak lagi seperti remaja lain kerana hati & bontotnya kini dasyat terluka. . . . 

Kepada siapa harus hamdan luahkan, kepada siapa harus hamdan ceritakan. . . .Pernah Hamdan bertekat untuk berhenti dari MCKK namun tekadnya dibuang jauh-jauh demi menjaga nama baik & perasaan kedua orang tuanya. . . . Hamdan menyimpan kemarahan & kekecewaan itu sendiri. . . . Dan ia berazam untuk membalas dendam nanT. . . Tunggu kamu budak junior kata hamdan didalam hatinya.  

Namun itu sejarah buat hamdan. . . Kini dia telah mengotakan janjinya untuk menjadi seorang yang disegani dimata masyarakat, idola bukan hanya kepada adiknya namun manusia lain. . .Meluncur laju menggunakan kereta import & menghantar kedua orang tuanya ke mekah bagi menunaikan haji & umrah. . . Namun sehingga kini hamdan masih dahagakan lubang jubor terus akan dahagakan lubang jubor. .  .hak hak hak

ps: mungkin sejarah yang sama juga berulang kepada karim, ismandi , serta junior-junior yang lain. . . .

TAMMAT

Itu aku baru ceritakan perihal si Hamdan. . . . Belum lagi aku reka cerita si Muzamil seorang anak ustaz Halim & Ustazah Mariam. . . . Siapa yang tidak mengenali Ustaz Halim, cendiakiawan agama yang menjadi rujukan dan panduan di Kampung Kerbau Mandul di Ulu Bertam Seremban (Nama tempat main sedap letak)  hak hak hak. . . 

Siapakah juga yang tidak mengenali Muzamil seorang yang bersuara merdu & mengasyikkan setiap kali mengalunkan seruan azan & mengaji Al-Quran. . . . Terasa tenang & bahagia sesiapa saja yang mendengarnya. . . .Terasa terpanggil untuk memunaikan sembahyang berjemaah dimana alunan suara Muzamil berkumandang. . . . Bukan itu sahaja, santun dan pekerti muzamil juga terjaga, Murah dengan senyuman & tidak lokek dengan bantuan. . . Ringan tulang serta bercahaya wajahnya. . . (filing-filing jalan kan sawah bendang mcm Nur Kasih. . .hak hak hak) 

Ia segalanya nampak begitu indah dimata semua. . . .Namun keinginan & kehendak Muzamil hanya dia & tuhan sahaja tahu. . . . . Matanya terpena melihat jejaka tampan & bukannya melihat gadis rupawan. . . . Jika disalahkan kepada didikan Muzamil bukanlah seorang yang tidak perpendidikan Agama, Belajarnya juga mungkin ke Mesir nanT. . . . Tetapi keinginannya tetap masih kepada lelaki. . . . Perasaan ingin dibelai dan didakap oleh lelaki sering beradu di kamar pemikirannya. . . 

Perasaan itu datang secara sendiri & semula jadi. . . . Kerana Muzamil bukanlah insan yang terbuka pergaulannya. . . . Batas antara lelaki & perempuan sering dia jaga. . . . Dan disebabkan itu sehingga kini Muzamil mampu menahan keinginannya. . . Hatinya bertekad untuk melawan Nafsu serakahnya dengan berpuasa & beristiqfar. . . . Muzamil menganggap perasaan dah keinginan ini sebagai satu dugaan buatnya. . .Untuk menyalahkan ibu mengandung & menuding jari kepada bapanya yang pancut didalam ovari ibunya jauh sekali. . . .Kerana baginya perasaan ini datang secara sendirinya setelah ia meningkat dewasa. . . . 

Bagi melawan perasaan & keinginan itu Muzamil menetapkan misi & visi didalam hidupnya. . . . Dia sibukkan dirinya dengan belajar & mendekati tuhan. . . Misinya adalah untuk berjaya & terus berjaya. . . & kini muzamil merupakan seorang Architect yg berjaya. . . & sehingga kini dirinya masih dara dari insan yg berstatus lelaki meskipun perasaan itu tidak penah padam walau sedikit. . . .  

TAMMAT

Haa mcm tu lah lebih kurang cara aku memberikan pendapat terhadap persoalan En Azril Azwan kepada En. Zack. . . Meskipun penjelasan & jawapnnya tidak secara telus & terus, Namun jika diamati & difahami kalian akan jumpa dimana jawapan kepada persoalan En Azril Azwan tadik. . . .

OKlah memandangkan Nazry pun dah siap mandi, we all nak pegi beli sarapan yek (giler ape sarapan pukul 11:20) . . 

Bye semua. . . 
ps: amati & fahami apa yang aku cuba sampaikan. . . . .Renung dengan hati dan fikirkan dengan akal. . . . Renung-renungkan & selamat beramal 


22 comments:

  1. wow...
    pjg nyer abg john mengarang ari nie..??
    sempat je menaip walhal nazry ada kat sblah..
    dia xtau ka??

    ps: john, pengalaman ko semua ke diatas...??
    pss: ye murid2, skang kita sudah tahu sejarah hitam en.john kita ya...hak hak hak...larikkkkk

    ReplyDelete
  2. adam: hak hak hak dia tidor mati maa. . . .Kalau aku rogol pn dia tak sedar. . . .Lagipun penat sangat smlm sampai umah pukul 2:00am pastu sembang2 dkt pukul 5:00, tu pun si PM dh buat2 bunyik. . . .

    ps: Ia merupakan rekaan semata-mata. . . Aku bukan budak MCKK aku SBP lain. . . .

    ps: aku kejar hang pakai penyapi mau larik mane. . . .

    Shazlan: Terima Kasih Daun keladi, Nak Aiskrim (xde kene mengene. . . .)

    PSSSSS: Benchi benchi petang nie lps smayang kene g office gak. . . .Benchi benchiii (gediks sungguh. . .)

    ReplyDelete
  3. hak hak hak..
    very the makcik2 ko nyer entry kali nie tau...

    ps:ko always gedik skang nie..perubahan hormon kah sejak2 android didalam poket mu n QS di sisimu serta CC limit 10k dibontot mu..

    hak hak hak...larik pecut 400x4

    ReplyDelete
  4. adam: Haruskah hang mention disini. . . . Kalau 4K pn kira okey maaa.. . . knape CC 10K harus tercalit dibontot aku. . . .

    Ingat nak jadik novelis mcm Adam Steven tetiba termcm makcik2 plk. . . hak hak hak bedah oooooo bedah

    ps: shadap. . . .

    ReplyDelete
  5. ada elemen2 tersirat dlm entry hang.. disampaikan dgn santai dan penuh sinikal (komen ala2 Mamat Khalid)

    hamdan jadi begitu sbb sejarah hitam, muzammil pulak dtg secara semulajadi.. Dua2 berjaya.. tp langkah dua2 org mamat tu berbeza slps tu.. seorg penuh dendam kesumat, sorg redha dan terus bertahan..

    pilih la nak jadi yg mana satu..

    *aku pun tak tau apa aku merepek ni

    ReplyDelete
  6. hak hak hak
    br lps ym dgn zack je nie...

    ps: ok be..im shadap 4 yu..nak aiskrim...hak hak hak
    pss: sian pm, ko mkn pe dgn doc?? nak sket..dia xperasan ke ko ngadap lappy je nie??
    psss: ape kah isi perbualan korang smpai kul 5am??

    ReplyDelete
  7. Zack: Ya aku sengaja masukkan unsur2 sebegitu didalam penulisan agar manusia menilainya dari perspaktif sendiri (Lagipun mereka terdiri dari golongan cerdik pandai & halus jiwanya). . .agar tiada yang terasa ketika aku membuahkan pendapat dan cadangan (En Azril Azwan - ape yg aku ckp psl hang kat 1st perenggan tu sekadar gurauan). . .

    adam: Hang ber YM dgn Zack gak ke. . . .
    ps: aku mmg daif dlm penggunaan chatting2 nie. . . .sori bro. . .

    Nak aiskrim mari datang sini. . . Saiz boleh adjust hak hak hak
    pss: Makan tengah hari terus. . . .
    psss: rumah tangga org jangn msk campur. . . .hak hak hak

    ReplyDelete
  8. makkk oooo makkk abang John buat entry panjang sampai aku meroyang *sop sop sop*....

    ReplyDelete
  9. Amboi amboi John ..(tangan macam usop wilca)
    Nak juga mention nak ceq na ...
    cita2 nak jadi jantan tulen , tapi x dapet , so kalau dapat menggauli janten tulen , kira orait la tue ..hak hak hak

    psst : Hamdan tue hang ker ..hak hak hak (it's ok to deny ----gay/bi mmg pon slalu hidup dalam denial --lariks ..hak hak hak)

    ReplyDelete
  10. Patrick : Ho Ho Ho aku rasa hang kene berubat kampung la. . . .Asyik nak meroyan je. . .hak hak hak

    Nu'man: Sumpah si hamdan tu bukan aku. . . . Walaupun aku genius tapik aku tak dapat msk MCKK aku nye skolah kat Taiping. . . . Gaya-gaya seorang pelajar SBP. . .

    Aku sumpah chite nie rekaan semata-mata ,dan ia bukan aku. . . . Aku teruna sehingga abis blajo maa. . . .Bukan mcm hang giler bontot. . .hak hak hak

    ReplyDelete
  11. John : Rasa2 nak makan bontot aku x malam nie .. sesedap indomee jer kata aku giler bontot .. aku geli la ngan bontot .. euw ..tahi ..hak hak hak

    psst : Kat tepeng tue ader skolah ker , ingat ader zoo jer ..hak hak hak ..

    ReplyDelete
  12. haha..john kalo bukan MCKK, mesti SBP sayong kiri ney.. (hehe, main tembak je)

    john, aku tabik pada ulasan ko tentang soalan yang incik azril bagi tu..owg yang berpengalaman jawapan dye mesti matang kan (mati lah, nak kata john tua) hehe..

    ReplyDelete
  13. Nu'man : Hang serius ke nak kasi aku makan bontot hang. . . .Nak nak Nak. . . . Basuh bersih2 dulu na. . .hak hak hak

    ps: Taiping tu semua ada. . .

    Budak Mal: Bukan bukan. . . . Terima kasih na

    ps: antara aku, Nu'man, Zack & Adam akulah yg paling muda. . . .. Chek balik thesis Adam kita tu. . .hak hak hak. . .Umoq aku sama mcm eagleman sebaya, muda jelita 18 taun. . . .hak hak hak

    ReplyDelete
  14. John : Kalau makan jgn separuh jalan , makan sampai abis ... nanti x pasai2 , tinggal separuh jer bontot aku ..mana nak cari suar bontot separuh camtue ?? hak hak hak

    psst: Thesis Adam dah kena wat balik , semua info salah .. Adam (27-betul la dia ngaku) , Zack (27-gaya bahasa macam 33 tahun) , John (18 - nampak sgt gayah propa) , Nu'man (27-i'm sorry-gaya amir) ..hak hak hak

    ReplyDelete
  15. Nu,man: Orait aku ratah habis bontot hang yang rase indoomee tu. . . . hak hak hak

    pss: Xkan la aku nak menipu. . . .hak hak hak

    ReplyDelete
  16. John : RAKUS nya ang ..i like ..hak hak kah ..

    psst : engineer umuq 18 tahun ..pala kote ang la John .. hak hak hak

    ReplyDelete
  17. Nu'man: teragut kesucian blog aku berkomen-komen ngan hang. . . Lucah. . . .

    pss: hak hak hak saje je filing-filing muda belia. . .

    ReplyDelete
  18. John : Hak hak ..perasan suci siot ..
    Kalau x suka , xper la , biarkan diri ku membawa diri jauh drpd blog mu ini (feliNg merajuk) ..

    ReplyDelete
  19. Nu'man: hak hak hak nanT kalau habis rajukmu kembalilah. . .
    filing-filing lagu raya aisyah- pulanglah. . .hak hak hak

    ReplyDelete
  20. aku suka entry ni...
    ayat mcm gampang....esp yg tulis saiz does't matter...yg ptg performance...hahaha...mmg btol2 tersirat...

    ReplyDelete
  21. ijoy: itulah ayat2 makcik2 sembang bawah pokok blakang umah...john mmg sudah bertaraf makcik2...korang xpercaya...hak hak hak

    numan: eh..tesis aku betul lg tepat kalau mengikut kiraan tahun kelahiran...kalau mengikut bulan kelahiran baru aku kene wat pengumuman lain..hehe...

    john: udah2 la tu kome nak perasan muda...kome tu dah tua...nazry udah kabo kat kite..hak hak hak...

    ReplyDelete