Sunday 26 June 2011

Jatuh. . . . .

Tempat You All semua hujan turun idak. . . . Kat kampung halaman beta nie, hujannya sedang rancak Jatuhnya tidak sekata namun turunya tetap ke bumi. . . .(Sapa kata Engineer madahnya tidak indah baitnya tidak memukau) hak hak hak. . . . Beruntunglah orang yang berbini. . Tapik yang bujang sabun ade dalam bilik mandi. . .hak hak hak 


Ekchelli aku bukan mahu ceritakan perihal Hujan & Fungsi sejuk terhadap tubuh. . .Apa yang ingin aku ceritakan adalah perihal pagi tadik. . .Berlatar belakangkan panorama kampung yang memukau serta bertemankan kicauan burung-burung yang menyanyi keriangan disebuah pagi Ahad yang mendinginkan. . . . Ketika itu jam tepat menunjukkan waktu 08:23am sebaik selesai John dan kedua orang tuanya menikmati sarapan pagi. 

John: Adooiii aku jatuh nie Nazry oii.  .  .  . 

Selesai menghantar mgs aku keluar pusing halaman rumah sambil mendengar cerita perihal pokok-pokok kesayangan Mak aku. . . .  Dan apabila kembali melihat hanphone ade 4 misscall darik jam 08:36am, 08:40am, 08:56am dan  09:02am kemudian sepucuk msg dari Nazry pada jam 09:03am. . . (Betoi ke pakai peribahasa sepucuk utk msg)

Nazry: Teruk sangat ke jatuhnya, sampai call tak angkat. . . .Nak pegi Hospital ke, Abg datang amek. . . 

John: Tak payah la, Lgpun aku kan kat Kampung nie (Reply balik time tu jam 09:30am. . . Sambil muka tersengih-sengih miang)

Nazry: Laa risau abg kata tadik jatuh pastu call tak angkat msg tak reply . . . Jatuh kat mane. . . 

John: Aku jatuh cinta la. Hati aku diragut orang. . . .hak hak hak

Nazry: Laa memain la budak nie, abg kat sini punyela ingat ape. . . .Dengan sape?

John: Dgn Hang la. . . Tu yang tak payah g hospital tu. . .Hak hak hak. . .Aku gurau je, saje bosan-bosan duduk umah nie. . . .

Nazry: Yeke gurau. . . . . 

Dah tak reply ape-ape. . .Daripada aku layan si Nazry nie baik aku layan katun. . . Boleh gak gelak-gelak, tapik layan si Nazry boleh gak geli-geli. . . .Larikkkkkkkkkk

ps: Esok pukul 5:00am aku gerak g KL. . .Sape mau tumpang. . . Sejukkkkk besst
ps: saje buat entry mcm manje2 bagi membuktikan kepada semua yang aku sebenarnya mmg 18 tahun mcm eagleman. . .hak hak hak

10 comments:

  1. John : Makin lama makin gatai peliaq ang na ..hak hak .. , sepucuk msg? euw , engineer nie x amik kelas BM ke dulu ..hak hak ..

    psst : tumpang happy dengan kegembiraan ko dengan nazry (dalam hati jeles giler) ..hak hak

    ReplyDelete
  2. Nu'man: Hang tak kasi no phone, kalau idak blh aku hantarkan msg aku jatuh kat hang. . . hak hak hak

    pss: Guna jerat harimau nak perangkap hang kasi no phone. . .blh kerat jari xkan dapat. . .hak hak hak
    pss: abis ape yg sesuai utuk SMS (seutus ka??)

    ReplyDelete
  3. John : Aku der tulis dah no. phone aku dekat tandas awam PUDURAYA .. tagline "bontotmelayuasli" .. cari la ..hak hak hak

    psst : mmm rase nya seUTAS SMS ..hak hak --lariks

    ReplyDelete
  4. Nu'man: Orait nanT aku carik. . . .
    tapik puduraya bukan dah renovet baru ka. . . .Kompom2 la dah hilang. . . .

    ps: Hak hak hak tau di Osman Awang kechiwa beliau. . . .

    pss: knape hang tukaq umoq hang dlm profil dulu 27 skarang 26. . .Nak jadik muda mcm aku ka. . .hak hak hak

    ReplyDelete
  5. John : ader lagi nu. ak ..sebab depa x buleh padam .. misteri nu aku tue ..kalau padam, mmg puduraya terminal yg baru nie x buleh naik punya ..hak hak hak ...

    pst : Wah ..ko perasaan ek .. (malu i, ader jugak org stalk aku ..hak hak .. bulan 12 nie br masuk 27 .. (ang hingat ang sorang jer nak feling muda..)

    psst: Bukan Osman Awang jer , Rosmah Mansor pun keciwa ..hak hak hak ..

    ReplyDelete
  6. Nu'man: Aku bukan stalk.. ko la. . .Masalahnye first time hang tulis Blog aku nampak tulis 27 pastu biler adam buat statement psl umoq tetiba jadik muda setahun. . . Ape rahsianye, makan jamu kah. . .hak hak hak

    ReplyDelete
  7. Hampeh bang John, ingatkan patah pinggang kar, kaki kar sebab jatuh...ini hatuh cinta....aduh....

    ReplyDelete
  8. hang memang "mentel" sila tanya org jawa apa maksud dia.. hehe

    ReplyDelete
  9. Patrick: Hak hak hak saje-saje je nk try buat entry mcm org 18 tahun. . . .

    zack: Sampai hati hang kata aku "mentel" - even aku tak tau ape benda tu tp aku sure ia seolah menunjukkan lambang kegedikan. . , betoi ka tekaan aku

    ReplyDelete
  10. haha..mentel...da lama x dengo ungkapan itu..klu kat sabah diorg pangil 'getek'...

    ReplyDelete