Tuesday 7 June 2011

Takdir. . . .


Aku Khabarkan kepada otak serta perasaan agar berehat tidak berfikir & pretending everything is normal . . . . Kerana aku kenal sangat sama ini otak & perasaan . . .Kalau dilayankan sangat akan membuatkan aku menjadi sedih & ada ruang kosong didalam dada yang seakan membengkak. . . .Merana sungguh. . . . Namun baru-baru ini aku tewas & sehingga sekarang aku merasakan yg aku masih tewas dengan perasaan ini. . . .waaaaaaaaa 

Tapik sebelum aku menangis & kene shot karen sbb air mate menitik tumpah atas keyboard aku nie, aku nak ucapkan "Selamat pengantin baru kepada sesiapa sahaja yang baru sahaja mendirikan rumah tangga disepanjang cuti sekolah nie - Semoga kekal hingga ke akhir hayat & mendapat restu serta keredaan ilahi (mulia tak)"


Kalau diikut-ikutkan tarikh & perancangannya sekarang aku sudah bergelar suami orang & sudah mula mandi wajib akibat berjunub dengan isteri & bukan kerana melancap akibat teransang atau sangap. . . Kalau orang tuanya kata, kira dah ada pengalaman malam pertama. . .  

03-06-2011 bersamaan hari Sabtu John selamat diijab kabulkan dengan ex-girlfriend nye dengan hanya satu lafaz sahaja. . . . Bertemakan set perkahwinan Hitam Putih (kita orang plan nak pakai color nie time kawen) mempelai tampak begitu padan begitu cocok, ibarat pinang dibelah kapak. . . .  

Namun apa yang dirancang, apa yang dicanang hanya tinggal kenangan. . . Realitinya & eroninya aku terperuk dalam bilik 2 hari memikirkan nasib & masa depan aku sambil kadang kala ditemani air mata dan terlelap didalam kepiluan (giler gadis nagis akibat x jadi kawen). . . . 

Pagi tu aku msg ex-girlfriend aku & kemudiannya aku telephone beliau & kemudiannya lagi aku dengar & tahu dia menangis & kemudiannya lagi aku pun turut menangis & sehingga sekarang hati aku menangis. . . .

john: Assalamualaikum awak. . . . Sepatutnya hari nie kita sah menjadi suami isteri. . . Tapik jodoh kita tidak kesampaian & x ditakdirkan bersama. . .meskipun abang agak separuh giler lepas kita putus tp abang yakin ade hikmah disebalik semua nie, & abang juga yakin yang awak ade alasan awak sendiri. . . .Abang doakan yang awak akan mendapat suami yang jauh lebih baik daripada abang & mampu membimbing awak & anak-anak . . . 

ex-girlfriend : salam abg.. . . Kalau abg rasa abg jadi separuh giler, itu juga yang saya rasa. . .saya lakukan semua nie jugak untuk kebahagiaan abg kelak. . . setiap perkahwinan mahukan zuriat N saya sangat inginkan zuriat. . .saya yakin yang abang xnak zuriat yang tidak sihat @ xde zuriat . . . Mungkin ini jalan terbaik untuk kita berdua & umat muhammad akan datang. . .Saya doakan yang terbaik untuk abang. . .

dapat je message ex-girlfriend yang aku masih cinta masih sayang mcm mula awal aku & dia berkenalan, aku membuat penggilan & kita berborak panjang. . . . dalam borak kami ada sedikit tawa meskipun kebanyakannya adalah air mata. . . . Aku pasrah & redha dengan ketentuan ilahi (calon imam muda 2012. . .hak hak hak). . .

ps: actually aku ngan ex-girlfriend aku putus tunang sebab we all merupakan pembawa genetik Talasemia (tak silap aku eje mcm nie) & ia dikhabarkan membahayakan nyawa anak yang bakal kami hasilkan atas hubungan kelamin yang sah dalam pelbagai posisi menggairahkan. . .hak hak hak (cuba buat2 lawak bodoh & gelak even my heart still sayu-sayu mata memandang)

13 comments:

  1. kenapa hanya disebabkan itu kena berpisah.. hukhuk.. sedey.. kalau dah cinta tu kuat.. jgnla disia2kan sahaja.. rezeki anak itu ketentuan Illahi.. huhu.. (stalker tegar)

    ReplyDelete
  2. saje2 nak tulis: salam stalker....

    itu yang aku katakan kpd dia... tapik dia ada alasan & sebab tersendiri... sbnrnye anak buah dia (anak akak dia) sakit teruk sbb talasemia... so aku respect dgn keputusan dia & aku pasrah....

    ReplyDelete
  3. john: sob sob sob..

    aku ingat ko nak tulis pasal pantai n laut td...
    hak hak hak...

    ReplyDelete
  4. adam: pantai ngan laut serta nahodanya aku msh belum sedia lagi nk cerita..... hak hak hak

    tidor wehh

    ReplyDelete
  5. john: hak hak hak..

    pepun ko tetap tiruk konsep aku guna lagu p.ramlee..larikkkkk..

    esk pg ko call enset kejutkan aku k??

    ReplyDelete
  6. adam: actually aku pn macam mal(budak)gak, dah terinfluence dgn blog hang. . . . blog pakcik kan boleh buat anu dlm botol 2. . .hak hak hak

    no hang pun aku telupa amek (alasan). . . .bangun sendirik. . . .hak hak hak

    ReplyDelete
  7. John, everything happen for a reason and I'm sure there will be a reason for this happening in your life. No matter what, life must going on since life is a journey and not a destination.

    Maybe, both of you not deserve for each other and there a better one waiting for you John. Don't worry, everything will be fine :)

    ReplyDelete
  8. Err John, same laa kita huwaaaaaaaa~~~ :(

    ReplyDelete
  9. aduss .. sedih cerita hang ni.. kalo aku berada kat tempat hang skrg ni pun, sure aku akan frust tertonggeng2 kt dlm bilik sorg2..
    kat tempat keje aku ramai awek2 yg cun melecun lagi solid tubuh badan.. hehe.. nak aku perkenalkan ke..? (dh mcm ayat bapak ayam pulak rasanyer..)

    *err.. aku tak pernah buat ujian talasemia.. mcm mana nak buat erk?

    ReplyDelete
  10. john: tazkiah atas ketidakmenjadian hubungan korang...redha dan ikhlas tu susah tp besar ganjaran nye.. :)....

    ReplyDelete
  11. patrick: terima kasih- terima kasih...

    Adam iskandar: hang pun pembawa talasemia gak ke.... maksudnye kita pun x blh kawengak ekk... hak hak hak

    Zack: Aku cadang nak start cr awek baru @ bercinta blk bila ex-girlfriend aku kawen. ade BF baru....

    Ala hang g je hospitak kerajaan kata nk buat ujian talasemia...
    mal: time kasih-time kasih...

    ReplyDelete
  12. jus readin....fuhhh dahasat lu joHn..ni dh parah ( sj nk takutkn)...klu ko kawen skg ni myb ak xknl ko n kita xkn bersama.apapun ak tetap disisimu( tetiba )..: )

    ps: ex ko 2 solo lg ke,ak pn solo ..ahaks

    ReplyDelete
  13. Hi. Saya dan tunang dalam dilema. 50-50 org kata. Dia pembawa thalasemia, dan saya normal. Masalah nya ialah org tua saya spt menakut-nakut kan bakal anak yg akan lahir. Tunang saya dari positif sekarang berubah. Tolong saya

    ReplyDelete