Tuesday 28 June 2011

Stupid Mistake. . .


Orang tua - tua ade berpesan kepada generasi muda pelapis bangsa yang "terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata boleh diperbetulkan, terlajak sms  menipu jawapnya" . . . . .(hak hak hak mcm ntah hape2 pepatah ini) 


Cerita dibawah merupakan karangan yang dicedok secara bulat-bulat & tidak pipih dari handpone chokia aku. . . .Selamat membaca kalian. . .

John: Assalamualaikum pelarian kita. . . .Joint marathon endak bisa kasi tahu dong. . . .

Nazry: Waalaikum slm. .. . ha ha ha kan sudah dikasi tahu kawan yang daftarkan dong. . . . Dah makan malam ka. . .

John: dah, makan laksa. . . Dapat hadiah ape?

Nazry: Mane dapat ape2 hadiah. . . .No pun dah berape dah. . . . Mcm mane kampung?

Zul: salam John. . . .Sejak keje tempat baru nie terus tak dengar cerita. . .

John: Salam. . . Takde la, sibuk skt skrg nie. . .Knape?

Zul: saja nak tanya khabar, xkan tak boleh. . . 

John: hak-hak hak boleh-boleh. . ..Hang plk mcm mane skarang nie. . . .

Zul: mcm biasa la, kerja sendiri. . . . Cadangnya nak ajak tengok transformers 29 nie. . . . 

John: Kacak gak tngk transformers . . . Tapik tak penuh ke nanT. . . Kalau sempit sempit nanT susah. . . 

Zul: Ape plak yang susahnya, lagipun lama dah kita tak tngk wayang sama-sama. . . . I belanja. nak?

Nazry: Dah tertidur ka bee abang nie. . . .msg x reply. . . 

John: yela kan sempit ramai2 tu, nanT nak amek pop corn terpegang benda lain. . .dh la dalam wayang tu gelap. . .hak hak hak 

Nazry: Oiiiiit bee msg ape nie, silap send ke. . . Terpegang ape gelap-gelap nie . . . 

. . . . .FCUK SUNGGUH MCM MANE BLH SILAP SEND. . . .

John: Alamak sorry tersalah send msg. . . . Tadik sms ngan kawan

Nazry: Kwn tu lelaki ke perempuan. . . . Knape plk msg2 mcm tu?

John: hak hak hak knape plak tanye mcm tu.. . . 

Nazry: Saja tanye. . . .Lelaki ke perempuan tu bee. . .  Wayang nak tengok chite ape. . . .

Zul : Ok fikir dulu. . . . But i really hope ur answer is YES. . .Hope we can be friend like 3-4 years ago, i miss that moment . . OK Im waiting. . .

John: Kwn office ajak tengok transformers minggu nie, kita orang tengok ramai2 laki ngan perempuan. . . NanT kalau dapat hadiah larik jgn lupe share. . . (Nazry)

John: OK. . .Sat lagi aku kasi jawapan. . . . Biasala skarang nie aku insan BZ. . .hak hak hak (Zul)

Nazry: Nak hadiah ape. . . .Baju hijau tak basuh ade la. . .Nak. . . 

John: Hak hak hak xnak la baju xde ketiak tu. . . Ok la aku nak Mandi nie. . .Ape2 nanT sambung. . .

Nazry: Ok. . .Nak ikut tengok wayang blh. . .

. . . . .PULAK DAH. . . . .

John: x blh sbb nie g ngan kawan office. . .tngk lain kali ekk. . .

Nazry: waaaaa. . . .   :(

John: Orait kita tngk transformers nanT. . . Tapik tngk malam sbb aku bukan keje sendiri mcm hang. . Jgn la ber I U geli. . .hak hak hak. . . 

Nazry: Ok tapik kalau tengok malam2  YOU jgn nakal2 ye. . . . Kata kawan office tapik blh pulak dia org x tau siangnye keje. . . . YOU tipu I  ekkk

. . . . .KEJI SUNGGUH MCM MANE BLH  SLH SEND LAGI. . . . . .

John: Mane ade tipu. . . . Saje je kengkawan reply mcm tu. . . Ok la ape2 nanT aku call. . .Adios  (saje je takut disoal siasat lebih lanjut)

John: Orait kita tngk transformers nanT. . . Tapik tngk malam sbb aku bukan keje sendiri mcm hang. . Jgn la ber I U geli. . .hak hak hak. . .  (forward balik msg tadik kat zul)

Zul: Orait. . . . Kalau nak book couple site blh. . . .

John: hak hak hak gatal sungguh. . . .Sukati. . . . Belanja semua darik tngk wayang sampi makan malam. . .Baru betoi mcm dulu2. . .

Zul: utk You, I tak kisah, . . . .

John: hak hak hak gatal giler ayat mamat nie, hang tu dah kawen la wei. . . geli la ber I. U I U nie. . .

Zul: ha8x. . . .Kan romantik tu. . . . Apa2 pun nanT aku info kat hang. . . .Thank sbb sudi tngk wayang ngan aku. . .

John: org belanja aku no hal... . hak hak hak adios

ps: Ekcheli aku pun endak faham kenapa harus aku menipu Nazry semalam. . ..Cakap sajalah yg aku mahu tengk wayang ngan kawan lelaki. . .  Lagipun kita orang kan adik beradik. . . . kompius kompius
pss: metel sungguh aku kebelakangan nie. . . .hak hak hak

10 comments:

  1. ko memang mental...seperti apa yg zack ckp..
    hahahha...

    ps: aku dgn abg B pon dah jd adik abg...waaaaaaa......

    ReplyDelete
  2. John : Mentel giler ko (aku sokong Zack ngan Pokcik Adam) ........

    best nya ader orang nak belanja tgk wayang , citer Transformer agi ..couple seat plak ..( entry ko kali nie wat aku jeles giler2 ..hak hak hak)

    ReplyDelete
  3. hahahaha abang John kantoi ngan abang Nazry hahahah berskandal erk bang John :p

    ReplyDelete
  4. tu la.. pasang skandal sampai dua.. pandai makan pandai simpan ler.. keh keh keh.. mentel....

    ReplyDelete
  5. ive been reading ur entry from day one (dr mula2 la neh) mmg cheeky abes! wakaakakakakakaka
    lawak tp cheeky...sometime serious but sometime funny...
    keep up the updates coming...
    btw, kem salam ngan doc nazry buleh? ade room tuk one more adik kew? (joke :P )

    ReplyDelete
  6. adam: hak hak hak xpe maybe ade hikmah disebalik ape yg belaku nie.. . . . Aku tujukan lagu Alyah- kasih hati hak hak hak. . . .

    ps: kira skarang nie aku ade ar peluang nak ngorat Abg B. . . .hak hak hak

    Nu'man: Senang hang je la tngk transformer ngan Zul.... so xde hang jeles, xde Nazry jeles. . . hak hak hak

    ps: Susah gak bila jadi dambaan ramai jejaka nie. . . .hak hak hak. . .

    Partick: Bukan skandal la patrick, Kita org nie teman tapi mesra je. . . hak hak hak

    ps: slalunye aku benci bile org sebut teman tapik mesra, tapik skarang aku yg pakai statement tu. . .filing-filing selebriti la katakan. . . .hak hak hak

    Zack: Sejak biler plak aku buat skandal. . . .Mentel sungguh hang memfitnah aku. . . .

    ps: Lepas baca komen MENTEL hang aku slalu sebut ayat tu kat anak2 buah aku. . .hak hak hak

    ReplyDelete
  7. Daun Naga: hak hak hak terharu aku sbb hang baca blog aku darik awal & terima kasih banyak2. . .

    NanT kalau teringat aku kirimkan salam tu. . .

    Serius ke nak tinggal ngan aku. . . .Waaaa buat muka lapar....hak hak hak bilik xde kosong tapik katil ai katil size king + tilam 10 inch, cumanye cadar je lama x tukar. . . .tapik kalau nak ddk ngan aku aku beli la cadar baru. . . .hak hak hak

    PS: aku suka makan buah naga, daunnye tak penah try lagi. . . Nak cuba blh..hak hak hak

    ReplyDelete
  8. Daun apenye nieh~
    DauS Naga lew :P

    bkn nk duduk ngan john, tp nk duk ngan doc Naz :P vuleyh kewww?? wakekekeke

    ReplyDelete
  9. John : Xmo ngan ZUL sebab dia laki orang , kalau ngan Dr. Nazri aku NAK , NAK SANGAT ..kan kan Daus ..aku x kesah ngan share ngan Daus satu bilik pon ..hak hak hak ..

    ReplyDelete
  10. ha ah.....ala....boley la john....boley ja (sambil menguis2 kaki ke tanah)

    ReplyDelete