Thursday 22 March 2012

Hadiah. . .


"Awak mahu apa sebagai hadiah ulang tahun" 

"Abang mahu ini"

"Owhhh kalau ini tidak boleh, ini boleh. . .Nak?" 

"ha ha ha ini dari dulu sudah dapat. . . tapi jadi la, abang bersyukur. . .ha ha ha. . ."

"hak hak hak. . .Maaf, mungkin saya belum bersedia"

"Tidak apa. . .tidak memaksa, meskipun ingin merasa. . ."

"Awak mahu saya nyanyikan lagu tidur. . . macam yang emak saya nyanyikan waktu ecil-kecil dahulu"

"ha ha ha aku mahu lain. . .Happy anniversary"

"Happy anniversary"

Bersaksikan kepada bantal-bantal yang terlempar jauh, tirai lansir yang tertutup rapat serta wallet yang tercampak di bawah katil dan renyai hujan seakan menjadi melodi malam itu (entah iye hujan entah tidak) . . . Berpeluh dalam air cond & rintik hujan. . .

11 comments:

  1. Replies
    1. Yuppp. . . .

      Happy anniversary abang. . .hak hak hak gatal sungguh aku

      Delete
  2. Selamat ulang tahun.. Owh kiranya kamu cuba kongsi kebahagiaan ini bersama aku ketika aku sedang bersedih pada tahun lepas?? Maaf awak, saya tak dapat ucap tahniah pada awak tahun lepas kerana sahabatmu ini sedang berduka.. Apapon selamat setia pada yang satu.. Jangan jadi macam dady... Notty.. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hak hak hak aku sendiri tidak tahu dimana ulang tahunnya sumpah aku tidak tahu. . . Tp biler orang mahu belanja & ditanya sebab apa (dijawap ulang tahun perkenalan - ketika mula2 kenal) aku kata OK.... Namun seingat aku, aku mula mengenali dia sebagai kawan ketika ujung tahun 2010 atau awal tahun 2011 di sebuah tempat menunggu bas. . .Lantak janji dpt makan free. . . hak hak hak

      ps: Baru berusia awal 20 an masakan akan menjadi dady. . .

      Delete
    2. Jika tentang kamu menangis diperhentian bas..kamu ada coretkannya disini..selepas kamu ditinggalkan oleh... Dan kamu berjalan kaki meninggalkan kereta kamu dan bjln entah kemana.. Semak balik... Hak hak hak..

      Delete
    3. Hak hak hak cerita itu sudah aku buang. . . malu bila di ingat-ingatkan balik. . . Kalau boleh cerita itu aku mahu buang dari dalam kepala kamu juga. . .

      ps: dia kini menunggu hari, aku ?

      Delete
  3. Berpeluh dalam air-cond dan rintik hujan...apekah??? saya yang suci ni kurang paham hahahaa :p

    ReplyDelete