Saturday 18 February 2012

Action. . . .

"Dulu-dulu. . . saya macam fikir awak nie just cakap mulut jer tapi x wat mende2 x elok. . .Ye laaa ur upbringgingg bagus didikan agama bagus, ex tunang pon x pernah pegang tangan, dulu rajin pegi surau ngan ishak, dulu org2 surau kenal. . .Dulu  awak dah macam jadi jahil semacam"
" Aku takut nanti kamu terjerumus lagi dalam, susah aku mahu tarik semula, coz i never abandon my fwen, walaupun dia cam haprak sekalipon. . hahaha"

Atas merupakan kata-kata nasihat yang aku terima dari seorang sahabat. . . Aku ambil semuanya tanpa ada sedikitpun hati aku yang terluka, kerana kata-katanya ada kebenarannya. . . Namun aku berjinji padanya sekiranya aku mahu bercerita akan aku mulakan dengan "Malam itu kelihatan sangat kelam, bayang-bayang rembulan tidak pula kelihatan sebaliknya sang awan sedang berkias-kias hujanya. . ." 

"Aku benar-benar mengantuk dan kamu kata kamu bosan, aku cuba bertahan tetapi mata aku benar-benar berat sekarang" bohong John Melvin kepada temannya kerana sebenarnya dia ada perihal mahu diuruskan. . . Perihal berkaitan jiwa, berkaitan masa hadapan. . . Selesai offline digapainya telipon. . .

John Melvin: Assalamualaikum perempuan cantik, sudah tido?

Mak: Belum lagi, tengah tengok tivi, kenapa. . .adik dah makan. . sihat. . .

John Melvin: hak hak hak mak mcm jimat kredit, tanye soalan banyak-banyak. .  batuk sikit tapi dah makan ubat, dah makan tadi. . . nak tanye

Mak: hahahahahaha tanye ape. . nak duit lagi ke?

John Melvin: No la. . .saje nak tanye Awek yang mak nak kenalkan tu OK ke. . .

Mak: Anak ustazah. . mak nampak cantik je. . .balik la nanti kita jumpa. . .

John Melvin: tetiba nak jumpa, adik saje je tanye. . .mak dah makan? 

Mak: Balik je la. . . Mane la tahu ade rezeki. . . lagipun adik kan dah nak keje balik 

Mak: Pastu boleh amek kereta sekali. . .

John Melvin: Tengok la nanti mcm mane. . .

kurang dua minit selepas tu mak telipon (censored <-- berdasarkan kenyataan seorang teman ayat ini ditulis bertujuan untuk memendekkan cerita tambahan pula segan )

Keesokan harinya, selepas mentari memancarkan sinarnya menerangi alam ciptaan tuhan yang luas terbentang. . . beriramakan gemersik lagu sang burung yang berterbangan keluar mencari makanan, bertemankan pukulan angin yang sepoi-sepoi bahasa hembusannya. . . Sesekali terlihatkan dedaun gugur dari tangkainya jatuh lembut menyembah bumi. . . . Berjalan & bergerak mengikut aturan pencipta yang Maha Esa. . .

John Melvin: Awak, Hantarkan saya ke LRT. . .mahu pulang ke kampung amek kereta. . .

Nazry: Kalau balik esok lepas abang balik keje xnak. . . boleh abang ikut balik kampung sekali. . .

John Melvin: Good jugak mcm tu, tapi mak suruh balik hari nie, dia ade nak mintak tolong sikit. . .Kalau awak nak datang esok datang la (namun dalam hati kata jangan)

Nazry: Emmmm tengok la nanti mcm mane, segan pulak pegi umah bee sorang-sorang mcm tu. . . Nie kalau balik hari ape balik sini balik. . .

John Melvin : hari isnin atau ahad la agaknye. . .  Jangan rindu-rindu pulak. . .hak hak hak <---ayat penambah perisa. . .

: : : :

John Melvin: Assalamualaikum. . . Saya John Melvin anak cik XXX. . . Sudah tidur?

Balkish: Waalaikumsalam. . .Belum saya Balkish anak cik YYY. . .hahahahahah skima sungguh. . .

John Melvin: Segan nak msg, tapi mak paksa. . .hak hak hak

Balkish: Mak dekat sini pun dok cerita perihal yang sama. . .pun segan jugak. . .

John Melvin: Sudah tidur ke. . . tengah buat ape?

Nazry: Tengah Rindu tambah gersang sikit-sikit. . .hahahahahha

John Melvin: Poyo. . . kata nak datang. . .

Nazry: Segan. . . 

Balkish: Awak saya sudah mahu tidur. .Kalau ade jodoh kita sembang lagi, InsyaAllah. . .

John Melvin: InsyaAllah. . . Saja gatal nak cakap "have a sweet dream" hak hak hak

Balkish: hahahahhaha assalamualaikum. . .

Nazry: Jadi ke balik esok. . . pukul brape? 

John Melvin: Waalaikumsalam. . .

Nazry: Aikkk sms sape plak tu, tanye lain jawap lain. . .

John Melvin: hak hak hak saje je ckp mcm tu sbb x tahu lagi balik biler, lagipun dah mengantuk nie. . . Kalau tak esk petang isnin pagi. . .ape-ape nanti rojer. . . <--- cover

Nazry: Ok. . .ape-ape nanti kasi tahu, kalau balik esok boleh kita keluar ke pevi. . . 

" Saya mempunyai prasangka yang baik. . .Pandangan yang baik terhadap awak. . .But sekarang awak cuba memusnahkan apa yang selama ini awak pernah tunjukkan pada saya.. . .saya dah tak tahu nak bereaksi macam mana. . Im too disspointed. . . Sy kesah sgt sebab awk skang dah jadi seseorang bukan seperti yang saya kenal dulu. . . Terus terang sebagai kawan, sy sngat menghargai awak. .Sy sayangkan awak sebagai seorang kawan dan saya sentiasa mengharap hanya yang terbaik saja yanag awak akan lalui dan dapat dalam kehidupan nie. . ."
Terima kasih kerana tidak pernah jemu memberi nasihat kepada aku, meskipun aku sering melukan hatimu. . . sekiranya suatu hari aku sesat aku berharap engkau masih ada untuk menunjukkan jalan kepadaku. . . Mungkin kengkadang kamu menganggap yang aku bersenda namun setiap katamu akan aku fikirkan selalu. . . I try my best to my future. . .Aku berharap kamu masih mahu bersahabat dengan aku meskipun aku masih gagal menjadi seperti apa yang kamu & aku mahu. . .

Mungkin apa yang aku cuba lakukan sekarang ini akan lebih memburukkan keadaan sekurangnya aku mencuba. . .

ps: Maaf kepada siapa yang tidak faham apa yang cuba aku perkatakan. . . Kerana di sekolah dahulu aku juga pernah dipanggil ke hadapan kelas untuk menerangkan kepada cekgu bahasa melayu & classmate dengan cerita yang aku sampaikan. . .Sudahlah ceritanya panjang berjela mujur sahaja aku mendapat 48/50 ketika itu. . .emmm Riak rasanya. . .hak hak hak


6 comments:

  1. Do what you think is right but just make sure do it without hurting anyone. I guess I know what is in your mind, I might wrong but it just my guess :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks. . . . Im trying and keep trying. . .

      wish me luck. . . <---mcm nak perekse plak ckp mcm nie. . .hak hak hak

      Delete
  2. :) have to admit.. john melvin yg jual mahal dan baru putus tunang dahulu lebih hot ckit bnding sekarang..good luck!

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih. . . xpe la suam-suam kuku pun jadik. . .

      Delete
  3. terima kasih kerana awak terima dan fikirkan apa yg sy katakan selama ini...
    sy ingat apa yg sy ckp pd awk masuk telinga kiri kluar telinga kanan...
    (perasan) muahahaaha...

    ps: balkish namanya..sweet sekali nama itu..klon ex-tunang ang kat sini ang nak lupakan ke??

    ReplyDelete
    Replies
    1. hak hak hak. . . tidak semua kata-kata nasihat awak keluar dari kiri ke kanan kerana sebahagiaannya tersangkut pada tahi telingan saya. . .

      Emmmmmmm InsyaAllah tidak. . .

      Delete