Sunday 13 November 2011

Untuk Kamu. . . .


Di sini,
Dibawah pohon yang rimbun ini,
aku coretkan sebuah janjiku untukmu,
Namun bukan cerita selalu antara kamu & aku
Kerna ia bukan perihal sperma yang berbau hamis


Mahu sekali aku resapkan keseluruhan dirimu bersamaku
Agar ia hidup bersama darah disegenap tubuhku
Agar aku dapat lalui cerita-cerita bahagia bersamamu seperti dulu
Agar aku dapat tempuh luka-luka derita bersamamu seperti dulu

Mengenalimu ibarat seorang pelayar yang dahaga
Didada samudera yang tidak berpantai
Kerana kamu acap memberi aku secangkir bahagia
Tika jiwa bergelora dalam mengharungi ombak busa
Meskipun cukup banyak hari ini
Esok aku pinta & aku tagih lagi
Kerana bersamamu ibarat seorang pelayar yang dahaga


Padamu aku kirimkan kisah derita
Yang terkulai, berderai bersama jiwa yang parah berdarah
Namun kamu baitkan kata-kata yang jauh dari intip deru palsu
Kamu kirimkan doa kebahagiaan tiap sujud & tadahmu

Kamu luahkan rasa tersepit sakit & terjepit padaku
Namun aku rayu, Tolong jangan tinggalkan aku
Kerna kepada aku aku ceritakan segalanya
Meskipun kamu katakan itu dusta & omongan kosong belaka
Namun itu aku, insan yang kamu kata tidak ambil berat perihal jiwa


Dibawah pohon rimbun
Seakan memayung hubungan yang kisan suram
Aku pohon aku juga merayu
Semoga persahabatan kita kekal 
Semoga ia teguh & tidak tercarik lagi

Terima kasih kerana sudi menjadi sahabat aku,

ps: Sorry numan aku rompak gambar nie kat blog hang.. . . Aku melukis org lidi pun endak pandai. . . 

6 comments:

  1. tetiba mode sedih...
    bkn br balik dari honeymoon kew???

    ReplyDelete
  2. owh ..ngak pape ..aku pon rompak lukisan itu drpd blog orang lain jugak ... emmmm kita memang dasar perompak bukan ..hahahaha

    ReplyDelete
  3. Adam: Bukan sedih cuma cuba menukarkan kepada mode seorang yg puitis. . . Malangnye ia kelihatan tidak menjadi. . . .

    Nu'man: Owhhhhhh ia sama sepertimana kamu mencuri hati aku bukan. . . . No need to return it, just keep it but please don hurt it. . . .Hak hak hak

    ReplyDelete
  4. setelah sekian lame memerah otak sehingga membawa diri entah berape ratus or ribu dari paras laut..inilah hasil TERAGUNG karya encik John Melvin yang bakal diingat sampai bile2.. hak hak hak...

    tuan hambe ade bawak ole ole untuk saye dan kawan2 yang lain tak????

    demn...aku ingat hati Numan yang telah aku curik hari kelmarin, rupe2nye..hati John Malvin..
    Numan sepah2 je...patut la aku asik ingan kat ko je john dua tiga hari ni... muahahahaha..gedik la aku skrg..emmmmmm

    ReplyDelete
  5. Asri Iskandar: 1st of all i would like 2 say. . .haah hang gedik sekarang. . .hak hak hak gurau je. . .

    Ole-ole untuk kamu ada, tetapkan waktu untuk bertemu. . .

    ReplyDelete
  6. owh.. terima kasih... saye mmg tak silap, bukan saye je yang selalu ingat kat awak... awak juga begitu... hahahaha gatai sungguh aku..

    emmmmmm sekiranya gagal untuk bertemu..kamu bisa aja ngepos ke kantor dimana aku bekerja...lebih mudah kiranya begitu...hak hak hak...

    ReplyDelete