Monday 5 September 2011

Duit Raya. . .

Raya ke 2. . .Suasana cukup mendamaikan bertemankan angin yang berhembus yang sekali sekala membawa bau asap lemang dipanaskan menggambarkan keceriaan dan keharmonian kampung itu. . . tetiba 

Mak Uda: Abang anak hang lagi sorang mana, mak uda dh nak balik nie. . . .

Abang : Oooo. . .Hakim tidor malam tadik meragam. . .

Mak Uda : Nah duit raya nie kasi kat cucu mak uda tu. . . (sambil mengeluarkan sampul duit raya dari handbag Gucci palesunye)

Abang : Abang punye duit raya xde ke. . . nak gak mane aci anak je dapat. . . Anak abang yang lagi dua tu Mak Uda dah kasiii?. . .ha ha ha

Mak Uda: Kan dah kasi dah tadi masa dia org lari depan nie. . . Angpau untuk orang bujang, abang dah kawen so takde dalam peruntukan. . .ha ha ha

John: Adik belum kawen. . .hak hak hak

Mak Uda : Nak duit raya angkat tangan (so nye aku pun angkat la tangan ke atas seperti yang diarahkan sbb nak duit raya. . . .tetiba). . Emmmm ketiak dah berbulu pn x dapat duit raya. . .

John: Alaa kan tanggung jawap Mak Uda bagi nafkah kat anak sedara dia nie. . . hak hak hak

Mak Uda : ha ha ha Nah. . .Kalau boleh tahun depan Mak Uda nak kasi duit kat anak adik plak. . .membazir kasi duit raya kat adik nie, pahala tak banyak. . .

John : Aduhhhh aduhhhhh sakittt perut. . .(sambil hilang sedikit-demi sedikit dari pandangan mata Mak Uda bersama kabus-kabus aidilfitri )


haaaaaaaaaaaa haaa haaa dapat 20 Inggit haaaaaaaaaaa haaa haaa haaa ~ ini gelak kaya

Tapik untuk kawan-kawan yang tak dapat duit raya tu jangan la sedih terima la hakikat yang korang tu dah berusia dan diambang senja. . . hak hak hak

ps: Nasib baik Mak Uda kasi aku duit raya kalau tak aku maafkan dia sikit-sikit je. .

Sebelum mengundur diri, aku ade satu rahsia nak kasi tahu. . .Tapik korang semua kene promise xkan kasi tahu zack rahsia nie. . Aku xnak hati Zack terluka. . . Time aku g ikut rombongan hari raya (rombongan jemaah surau dr bahu ke bahu rumah ke rumah) ade sorang pakcik nie bertanyakan aku pasal persiapan SPM. . . Actually susah jugak ekk berwajah baby face nie. . . hak hak hak Pelissss. . . .

5 comments:

  1. cett.. kene ke aku terluka hati hanya disbbkan hang berwajah baby face..?? say no to jambu face utk imej jantan2 macho.. hahaha

    ReplyDelete
  2. Patrick : hak hak hak. . .hang ingat hang sorang je patrick. . .Larikkkkkkkkkkkkkkkks

    Zack: Owh abang macho(ku). . . .hak hak hak - aku bergurau cuma. . .

    PS: KEPADA YANG DH BEKERJA SELAMAT KEMBALI BEKERJA. . .

    ReplyDelete
  3. baby face dapat 20 hinggit jerr ..lekeh gile ..hahahaha ..

    ReplyDelete
  4. Numan: hak hak hak biar la. . .tapik serius happy giler dapat duit raya. . .

    ps: dulu time kecik2 mak aku cakap kalau org kasi sampul duit raya aku mesti tanye berape dlm. . .hak hak hak efisyen sungguh kira duit raya

    ReplyDelete