Sunday 17 April 2011

Pitam. . . .

Sallam to all my beloved reader & Selamat hari Ahad. . . .


Hari ini aku ingin memperkenalkan sedikit identiti aku mengenai siapa dirik aku. . . . As u all know my name is John, yah im Johm Melvin, umuq pertengahan 20 an dan sedang enak dan masak-masak ranum orangnya. . . . Aku seorang yang tidak gemar menonton TV tetapi begitu addict menonton YouTube. . . . Seorang melayu tulen, tetapi sering disalah ertikan masyarakat sebagai seorang insan berbangsa cina & ya aku sudah biasa pada awal perbincangan dengan masyarakat bertutur mandrin dengan aku. . . Berkulit kuning langsat, bermata sepet, berhidung mancung, berjambang, memiliki bulu tangan yang halus tetapi lebat serta berkening agak tebal terletak & sungguh kacak sekali dipandang orang. . . Hak hak hak perasan . . . Aku seorang yang takut dengan darah & tidak tahan melihat darah. . . . 

AMARAN: Intro untuk entry kali ini kelihatan begitu menjengkelkan. . .Sekiranya dihati anda sudah timbul perasaan benci, baik berhenti membaca kerana dibimbangi kebenciaan itu semakin meluap apabila anda terus membacanya. . . .

Semalam aku, PM dan Ishak (housemate) pergi ke HUKM untuk melawat seorang sahabat yang sakit akibat daripada pemakanan cili yang berleluasa sehingga menyebabkan beliau terkena appendix. . . Padan muka beliau. . . . Kita orang bertolak & sampai lebih kurang jam 03:40pm dengan menaiki kereta aku, sebagai aku yang pemandu manakala keduanya menjadi penumpang akibat lesen PM dh expired & ishak tiada lesen memandu kereta. . . (why i mention this???)

Sesampainya di HUKM kita orang menyusuri corridor yang disediakan dan masuk kedalam HUKM tersebut menuju ke Wad dimana seorang sahabat ditempatkan. . .Diseperjalanan, tidak silap aku dikawasan pesakit kecemasan/pesakit luar terdapat seorang budak dalam lingkungan 15 tahun & tidak begitu kacak mengalami pendarahan dikepala dan ia dilindungi oleh kain yang penuh dengan darah. . . Terhidukan bau darah dan terlihatkan warne merah darah yang merah itu menyebabkan dunia aku menjadik gelap dan kepala aku terhoyong-hayang dibawa angin yang berhembus lantas aku rebah pitam tidak sedarkan diri. . .  .

Aku tidak pasti samada keadaan menjadi gawat atau tenang seperti biasa. . . Namun apa yang pasti Apabila aku sedar dahiku sedang dijahit/gam & speak aku pecah/patah. . .  lantas duniaku kabur hinggakan aku tidak dapat memastikan doctor yang merawat aku itu lebih kacakkah dari Dr Nazry atau tidak. . . Hak hak hak. . . .

Cadangan awal untuk melawat sahabat appendix bertukar menjadi melawat pelawat pitam hari itu. . . Ya sikap PM & Iskah agak sial petang itu. . .Kerana aku digelakin dan dikutukin. . . ada ke patut PM kata "Mujur aku tidak jadik kawen ngan ex-girlfriend aku, jika tidak dimalam pertama aku sekali lagi ke hospital akibat upacara pecah dara" . . . .Agak tidak bermoral & kimak disitu. . . . Padan muka aku plak. . . .

So akibat mau hantar kita pulang sebab Speak aku sudah pecah mungkin akan terjawap pada entry seterusnya. . . . 

jarak penglihatan aku begitu terhad power kalu x silap 800 kanan dan 700 kiri. . . . lepas nie kalau aku malas nak tension-tension keje aku nak jadik peminta sedekah. . .hak hak hak. . .& makanya dengan sekarang aku turut dikenali sebagai harry Potter kerana ada parut didahi. . ."Expecto Petronam". . .

ps: Bagus jugak mak si Ishak lepak umah nie, sebab skarang i dah kene turun makan sarapan, nanti kecik plak hati orang tua tu, dia dah ajak. . .Bye hak hak hak. . . 

15 comments:

  1. muahahaha...
    acara pecah dara...(skali lagi ang digelakin..)

    siap ang john...akan ku toreh tgn aku tiap kali jmpa ang sbb aku xtakut sakit..
    senang keje aku xyah beli ubat tido utk pengsan kan ang..
    muahahahahaha...
    zack kita sudah tahu kelemahan si john..
    apa lg..mulakan operasi..

    p/s:ang xpatut dedahkan kelemahan ang..nnt doc nazry bwk 1 beg darah dr spital tiap kali jmpa ang br ang tau..mana la tau dia bc blog ang..br padan muka ang..juai mahai ngat eh...(nasihat ye nih..bkn kutuk)

    ReplyDelete
  2. Adam: hak hak hak Nazry darik awal aku kenal dh tau yg aku takut ngan darah. . . kalau dia baca mampos dia tau yg aku pn sbnrnye suke kat dia... pinjam ayat korang zack + hang (larik tak pijak tanah)

    ReplyDelete
  3. hahaa...mcm best je upacara pecah dara...mcm YB pecah tanah gak ke?
    john:ntah ape2 la ko ni..darah pon nk takot..mcm mane nnt ko nk bersalin..opss..ko leh bersalin ke?

    ReplyDelete
  4. Ijoy: Hak hak hak aku nak mengandungkan anak sape. . . . Anak kite ke???

    ReplyDelete
  5. aikk...cam ner leh terngandung lak..bkn selalu kite playsafe ke?hahaa...gune IUCD..

    p/s:sile tanye dR N utk mengetahui lbh lanjut alat itu..

    ReplyDelete
  6. hak hak hak aku tahu alat itu. . . tidak perlu tanya Dr N, tanye dr rozmey sudah

    ReplyDelete
  7. Dr romzey tu leh wat ape...check kehamilan pon x tau..wehh..dR n ang tu MO ape? surgical ke medical ke..O&G ke..ortho ke..casualty ke?kihkihh...korek2 rahsia ni..

    ReplyDelete
  8. wahhh...ijoy nmpk gaya mahu mencaras doc naz dr cheq nmpk???
    (trus tarik bulu ari2 ijoy smpai putus) muahahahahaha

    ReplyDelete
  9. bkn ape...aku ngn dr n tu 1 line...senang aku nk refer ape2 leh gak discuss case ikut bidang masing2...(ayat cover..nnt john marah kat aku)
    hikhikhikkk -style ketawa baru..

    ReplyDelete
  10. hohohoho...
    doc ijoy plak dari line mana plak??
    (matila john kata aku ayat ijoy plak)
    muahahahahahaha

    ReplyDelete
  11. Ijoy : abg ijoy...i sakit perut la, boleh tolong chekkan x . . . hak hak hak

    aku tak taula yg dia tu Doc ape. . . tapik dia selalu la chite pasal dia jaga budak kecik, pastu minggu lepas sorang budak yg dia jaga meninggal, pastu dia chite kat aku ngan penuh emosi. .. aku dengar je. . . lgpun dia x tanye pn psl keje aku so aku x tanye la dia. . .

    adam: wah wah wah ade org nak masuk jarum. . . . abis aku nie hang nak campak mane. . . , hak hak hak. . .

    ps: sukanye aku bersuami-suamikan doctor nie. . . hak hak hak (Paris London New York...talk about brand)

    ReplyDelete
  12. allaaaa bee..
    u tetap wife ai smpai bila2...
    mati laaaa...(larikkkkk..)
    wakakakakakakaka...

    ReplyDelete
  13. Aku endak suka gelaran bee. . . . Hak hak hak rasa meremang bulu roma. . .

    ReplyDelete
  14. abis yu nak ai panggil yu ape??
    (tetiba mood serius..) :l

    ReplyDelete
  15. hak hak hak tu bukan mood serius tu mood gedixs nak mampos.......

    ReplyDelete