Saturday 30 April 2011

Bercuti. . . .

Assalamualaikum & selamat berhujung minggu my rakan my taulan. . . .



Tadik lepas semayang Jumaat Nazry call aku, bertanyakan akan sesuatu. . . . Tapik sebelum cerita pasal nazry aku nak cerita pasal lain dulu. . .Sebab asyik cerita pasal Nazry buat aku nampak mcm pervert  & gatal konek sngat plak. . . 

In all conscience, Masa nak g semayang jumaat tadik aku ketemu seorang yang aku penah kenal time aku praktikal dulu. . .Time tu aku anak-anak remaja yang dahagakan kasih sayang (ayat mcm cilaka). . .Dia merupakan seorang Engineer  a.k.a supervisor/mentor aku time praktikal & aku nyaris-nyaris jadik anak ikan dia. . .Tapik nasib baik sampai sekarang aku masih suci. . . .hak hak hak (actually aku namakan dia Zul). . . Masih lagi tampan masih lagi tegap mcm dulu, bezanya sekarang zul dah berumah tangga + anak ade 2 orang. . . Dia jugak sekarang dah bukak company contraktor sendiri. . . . Okey itu saja kisah antara aku & Zul, lagipun kata orang benda yang lepas jangan dikenang. . . 

Tadik lepas jumaat Nazry call aku, bertanyakan akan sesuatu. . . . Time tu aku, PM ngan Saiful tengah makan Rojak + Cendol pulut bawah pokok. . .  Tengah enak menikmati cendol tawar tu, tetiba hanphone aku memdondangkan alunan Maher Zain & tertera nama Doctor Nazry. . . 

Nazry:  Assalamualaikum. . . kat mane tu. . . .

John: Waalaikum salam tengah makan cendol ngan PM ngan kawan aku. . .Knape ?

Nazry:  Saje je call, rindu...ha ha ha, esok aku cadang nak ke Pangkor hang nak Follow tak. . . ajak la PM ngan kawan hang sekali, pastu ngan roomate hang yang lagi sorang lagi tu. . . Aku dapat resort free kat sana. . . Jom arrr. . . .

John: Good gak tu, lagipun aku lama dah tak bejalan nie. . . Aku on je, tapik tengok dia org dulu, kalau dia org OK, aku set. . . . Brape hari kat sana. . . Tapik bukan musim hujan ka skarang nie. . .

Nazry: Tapik bukan selalu sngat hujan pn, lagipun tu kan selat melaka si kalau musim hujan pun xde la bahaya sangat. . . lagipun aku kan ade kalau hang lemas. . . Ahad balik la. . .Jom arr pegi, aku support ko semua. . .

John: hak hak hak biler masa plak la aku kata aku lemas. .. . Okey ape2 nanT aku msg/call bagi tau jadik ke tak, tangah makan nie. . .

Nazry: haa OK. . .Assalamualaikum. . . 

Aku jawap salam tu, tapik time tu dah putuskan line (cerdik sungguh). . . On the spot aku msg Ishak bagi tau dia yang Nazry ajak g Pangkor & seperti yang dijangkakan dia kompom kata ON. . . . PM tak payah tanye kalau aku kata pergi dia mesti kene pergi, kalau tak aku ugut nak putuskan tali persahabatan. . .hak hak hak (PM pun suke memperjudikan persahabatan kita orang). . .Dan secara tidak sengaja & tiba-tiba Saiful tunjuk minat mcm nak ikut, dengan berlakon buat-buat tanye (aku rase la)


Saiful: Aku dengaq hangpa semua nak ke pangkoq, ngan sapa?

PM: Kita orang budak umah ngan kawan si john nie. . .Knape hang nak ikut ka. . . Kalau nak ikut hang tanya John. . .

Saiful: Boleh ka, kalau ada kosong lagi aku nak pi la. . .Aku support keta ngan minyak, hangpa semua naik ngan aku. . .

John: Boleh je hang nak follow. Lagipun kawan aku ade suruh ajak hang skali. . .Tapik dalam hati cilaka punye PM, ko saje nak buat aku rase bersalah. . . . 

Aku nampak Saiful buat muka bahagia kat kita orang - muka macam budak-budak kecik dapat cekelat. . . Pastu, Aku call Nazry balik cakap kita 3 orang follow g pangkor. . .  tapik nazry dah pesan yang aku kene naik kete ngan dia. . . aku rasa dia nak romentik-romentik tak pun nak berjimak dalam kete ngan  aku la tu. . .hak hak hak . . .Tetiba, ape giler PM sms aku, padahal duduk sebelah je. . . 

PM: Aku rasa malam karang kita kene pagi beli cawat besi untuk ko. . . mana la tau saiful apa-apakan ko kat pangkor nanT. . .Kita carik kat OU nak. . .ha 8X. . .

John: cilakak. . .Our Friendship is Over. . . Takpa la aku bekorban ponggong untuk ko. . .  . .  hak hak hak

ps: aku betukar no phone ngan Zul sebelum we all balik tadik. . . 
ps lagik : Saiful msg aku kata dia dah perap ayam utk buat BBQ kat pangkor nanT (semangat sungguh)
ps lagi-lagi : Nazry call aku pukul 10:50pm tadik suruh aku tidor awal sbb esok nak jalan jauh katanya. . . pastu dia kata dia rindu aku & aku tercakap yang aku pun rindu dia.. . .Matila mcm nie. . . 

10 comments:

  1. nak ikuttttttttttttttt....


    ps: patut nya ari nie folow aku nyer dept. pi phuket..tp aku malas nak p...aku lepak kat umah je...

    ReplyDelete
  2. wow wow wooww...da lame rasenye x tgk blog korang semua...mcm2 cerite menarik..hahaa..

    ps:aku gembira tgk rakan2 bahagia..

    ReplyDelete
  3. amacm pangkor? aku pun ada area perak gak.. melawat sedara mara.. haha..

    ReplyDelete
  4. tgh berbahagia ar tu...
    honeymoon la katakan..
    mesti ada operasi pecah dara..
    john, ang pengsan dak??
    hak hak hak

    ReplyDelete
  5. Ijoy: kalau hang nak kongsi /tumpang kebahagiaan dengan aku pun aku rela (share the happiness, sadness & burden together. . . .So sweeet) hak hak hak

    Zack: best la jugak. . . .tapik sekarang aku dah mcm anak kandung acappan dah. . . .
    ps: perak area mane??

    Adam: banyak la ko bahagia. . . .takde operasi pecah dara la sepanjang percutian aku. . .suci murni tidak berdebu. . .
    ps: knape tak g phuket, orang kata (adam steven) banyak anak ikan kt situ. . .blh bawak balik satu kasi aku...

    ReplyDelete
  6. perak area Taiping jer.. sekejap je pun jln2..

    ReplyDelete
  7. zack: Ooooo area taiping. . . .dekat ngan kampung aku. . .

    ReplyDelete
  8. john ayat ko mcm time2 putera william nk melamar aku.huhuaaa..tp aku tolak sbb time tu aku masih lg lurus a.k.a st8..haha

    ps:sambil nyanyi lagu colbie caillat~~i do..ido~~i do do do...

    ReplyDelete
  9. john: kalu aku p ngan oficemate mcm ner aku nak wat balik...nnt kantoi ar...nie rombongan ofis..

    john & zack : haiyaa...korang pon area perak gak ke?? si irfan perak gak...

    ijoy: u area mana plak??? hehehe

    ps: irfan makin manje dgn aku..hak hak hak...

    ReplyDelete
  10. Ijoy: so sekarang nie hang masih lurus & st8 ke. . .Bisakah aku melamarmu. . .hak hak hak

    adam: ala kata la nak jadikan org gaji. . . . So dah telanjur belum ngan irfan & antara aku ngan irfan sape lebih manja. . .hak hak hak
    ps: tapik aku nak tahu pasal fafau

    ReplyDelete