Wednesday 13 June 2012

Luahan. . .

adakah dunia ini memahami, tentang aku?

Aku memang tidak begitu pandai mengingat, Namun menurutku semua orang tahu tentang hal ini. Tentang aku kini sudah menjadi tunangan orang, tentang aku kini separuh menjadi suntingan orang. . . 27 May 2012,


John Melvin: Saya sudah menjadi tunangan orang . . . Bincang?

Nazry: Tahniah. . . Tak payah la. . . Balik biler?

John Melvin: Esok pagi. . .  Really?

Nazry: We already talk about it, & now abang begging u to not talk about it again. . I want keep this feeling. . . Abang risau, when we talk everything change. . . Again im begging you. . .


Memang sudah selepas itu John Melvin & Nazry tidak pernah bincang perihal ini, Bukan kerana John Melvin tidak mahu cumanya John Melvin tidak tahu dimana mahu John Melvin mahu mulakan. . .Pernah John Melvin cuba sekali lagi, namun ia berhenti sebelum ia sempat bermula & ia betul-betul emmmmmmm. . . 

Bila berbicara tentang hati ada sahaja yang boleh mengulas panjang. . . Ramai juga yang tahu soal perasaan & hati merupakan suatu yang subjective. Teramat sabjective. . .Mungkin juga pada sesetengah orang amat mudah untuk menyatakan pandangan. . . "You can't have both. . "  "Just pick the right one"  "Makanya nanti bagaimana rencana kamu". . .

Mungkin sabar & tenang sahaja jawapan untuk waktu ini. . . Kerana serius aku tidak tahu, Tidak tahu dimana mahu bermula & dimana mahu berakhir. . . Lagipun sabar itu separuh daripada daripada iman & Raihan pernah memberitahu yang iman adalah mutiara, didalam hati manusia. . .

Even sometime it hurt most 

ps: sekarang sahaja aku rasa tidak kisah dipanggil bodoh. . . kerana itu apa aku sekarang. . .

11 comments:

  1. giler sadis clip tu..
    gadis sangattt...
    :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. hak hak hak dramatik bukan pemilihan clip aku. . . .

      Delete
  2. klau btul n3 nie...
    aq harap aq paham...
    not easy to have both....
    tpi inilah realitya...
    kita thu jalan mana yg harus dipilih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih kerana hang faham, ataupun harp ko faham. . .

      Actually aku sahaja-sahaja tulis entry nie. . Hilangkan bosan dikala senja, ketika melihat sang bangau terbang ke ufuk timur mencari tempat beradu. . .

      Delete
  3. Tunang ngan sapa John???Balqis??Btw congrats....!!! Ko da besar leh pikir keputusan sendiri...kalo ko risau Nazry sensorang meh bagi aku jaga sebab aku pun dah sensorang ni hahahaaa :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tunang dengan Balkish. . .

      Terima Kasih. . .

      Nazry pun dh besar panjang, dia pandai jaga diri dia sendiri. . .Bobo jgn risau ekk. . .

      hak hak hak

      Delete
  4. nk comment something tp aku masih muda utk hal ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen je komen. . .kerana semua orang layak bersuara. . .

      ps: tapi kalau rasa nak menjada maruah & air muka aku komen la dkt email : john.pelik@gmail.com

      Delete
    2. pun begitu, i dont think yg aku boleh ckp sesuatu yg bagus.. hakikatnya, aku sndiri kurang faham tentang soal hati dan perasaan.. sbb, aku sndiri pun x prnah brcinta.. haha.. tp apa yg aku rasakn yg aku kesian dgn Nazry.. myb ko dh trlalu dekat dgn dia.. ko dh tinggal sebumbung dgn Nazry, sedikit sbyk dlm diam tlh memberikn harapan kpd Nazry.. mksdnya myb ko dh buat sesuatu yg lebih.. ko dh cipta byk banyak kenangan dlm hidup dia.. dan bila ko dh brtunang, n lepas tu kahwin, 'kenangan' itu akn jd satu beban dlm hidup dia.. it is hard form him to erase it..

      ada org kata, lg bagus x prnah kenal drpd berasa sakit melupakan kenangan tu..

      Delete
  5. menghitung hari kan.... :(

    so, seperti kamu katakan...bersabar dan tenang dahulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. :( <---knp kamu berduka, bukankah ini yang kamu minta selama ini. . . hak hak hak tetiba

      Ya, mungkin itu yang terbaik buat masa sekarang. . . Menghitung hari jaraknya masih jauh & tarikh nya belum pasti...

      Delete