Wednesday 28 March 2012

Reedem. . . .


"Kenapa ditutup dengan batal tadi" sapa seseorang yang ada disebelahnya. . . puas atau tidak puas hati dia tidak mahu ambil tahu. . . Kerana apa yang pasti fikirannya jauh melayang bersama bau hamis peluh dah hanyir air mani. . . ."Maaf, tak perasan tadi" jawapnya sekadar menjaga hati. . .

Emmmm benda dah lepas, cerita dimana-mana juga tidak guna. . . Mcm org putih selalu cakap "What Past is Past, Sometimes secret are better remains as secret or om other words, The untold story"  biar dia kekal sebagai kenangan dan menjadi bukti bertapa kita kadang kala payah untuk menjadi setia. . .

Nexttt story please. . .

John Melvin:Selamat pagi  Saya mahu batalkan kad nie. . .

John Melvin memulakan kata-katanya sebaik selesai mengisi apa yang patut & duduk dihadapan seorang wanita berambut coklat karat. . . Hasnina itu nama yang tertera pada tag namanya yang bewarna hitam keemasan. . . Disangkut kemas pada sebelah kanan di bahagian badan yang berbonjol. . . 

Hasnina: Selamat pagi. . . Tidak mahu menggunakan kad kredit dari bank kami lagi. .kenapa? (kurang lebih begitu, John Melvin kurang ingat)

John Melvin: Saja, saya mahu meminumumkan jumlah kad kredit. . . 

Hasnina: Emmmmm kalau mcm tu. . . Saya lihat pembayaran balik dari pihak encik consistent. . Tiada kelewatan dalam pembayaran. . . cumanya dari bulan 1 hingga sekarang ada tunggakan sebanyak lapan ribu lebih. . .  blaa blaa blaa

John Melvin: Haah. . . 

Blaaa. . . Blaaa blaaa. . . 

John Melvin: awak mahu hadiah ini. . .

Hasnina: Kalau encik nak kasi saya suka je. . .hehehehehe kenapa encik xnak. . 

John Melvin: Saya sudah ada dirumah, buat apa banyak-banyak. . .tapi awak kene tambah sendiri dengan duit awak. . . tambah 76 ringgit aje. . .saya redeemkan dan kasi awak. . .

Hasnina: Terima kasih. . . Encik ada FB, boleh kita jadi kawan nanti. . .

John Melvin: hak hak hak saya orang kampung, tidak guna FB. . . Friendster pn sudah tidak ingat passwordnye. . .(tipu)

blaa blaa blaa

Tidak lama selepas itu, selesai aku me-redeemkan camera canon (model x ingat) harfa 400 ++ & dia kene tambah 76 ringgit sbb point aku x cukup, aku kasi kepada dia. . . Dia beri aku kad dia, dan pada kad itu ada secalit nota kecil dibawahnya ditulis dengan pen warna biru : nie FB saya, kalau ada FB nanti addlah. . .Boleh kita kenal boleh keluar. . Terima Kasih dengan hadiah. . .

John Melvin: Terima Kasih. . 

Hasnina: Terima Kasih sebab kasi saya camera. . .

ps: berbulan antara aku dengan pekerja bank bernana Hasnina itu berkisarkan itu dan lebih kurang bergitu. . . ayat yang sungguh2 kami gunakan waktu itu aku kurang ingat. . .(mcm korang kisah)

Aku hulur tangan sebagai tanda perpisahan, dia menyambutnya dengan tapak tangan yang lembut serta seukir senyuman yg menawan. . .Aku bangun dan menapak menghampiri sebuah tong sampah bewarna besi di tepi pintu keluar kaca, aku buang segala surat-surat tadi aku juga buang bersama kad nama tadi. . . Kerana kini aku belajar untuk setia (poyo ayat)

27-03-2012 (03:45pm) from 013-227**** - Salam, Kenal saya lagi. . . 

ps: aku baca balik entry nie. . .mcm kentut, tapi aku post jugak. . . Berkentut kentutlah kita ekk

2 comments: