Friday 24 February 2012

Klik. . .

Musalman: Alaaaa kalau tidak pakai tak boleh ke. .

Syamsul: Pakai la. . . . Lagi selamat. . .

Musalman: Sebelum nie tak pakai OK je. . .

Syamsul: Tapi sebelum tu kan pakai. . .


Klik bunyi Syamsul mengetipkan tali pada topi keledar Musalman agar terikat kemas. . . Bukan apa, Syamsul mahukan keselamatan dia & Musalman terjamin ketika menunggang nanti. . . Syamsul tidak mahu berlaku seperti-seperti di dalam iklan di TV, Botol sos tumpah pecah atas jalan, kerana Syamsul sayangkan diri Syamsul & Syamsul sayangkan diri Musalman. . . Musalman juga tahu akan itu, cumanya sesekali dia pandai bersikap nakal. . .

"Sakit" tiba-tiba Syamsul bersuara !!!. . . . . . .

25 comments:

  1. pagi-2 hari jumaat dak bikin aku ghairah...takut basah nanti tak ke masjid pule..haishhhhhhhh.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Emmmm pimikiran kuning. . . .

      Ia sekadar cerita pendek demi memberi kesedaran kepada masyarakat bahawa pentingnya bertopi keledar di jalan raya. . .

      Semayang mane?

      Delete
    2. Nk nampak pn. . .Penat carik

      Delete
    3. nampak sgt bohong...kita pakei baju t-shirt kaler hijau..tak kan tak perasan...

      Delete
    4. Betullll. . . Aku menjerit-jerit namamu dalam berbisik di sana tadi. . . Dari satu saf ke satu saf aku berjalan. . .Kalau-kalau terlihatkan lelaki separuh usia berbaju Hijau, Namun hampa. . .Mujur sahaja aku tidak ke mimbar masjid membuat pengumumam. . .hak hak hak

      Delete
    5. Daddy Zaii..dekat sangat dah kita hahaaa :p

      Delete
    6. Bobo..jom mengeteh...contact lah...

      Delete
    7. dadyyyyyyy...nak kene babab ke??

      Delete
    8. Abang Zaii ONNN..!!! <---- saje nak bagi Pakcik Adam jeles hahaaaa :p

      Delete
    9. Bobo...jom gi seafood kat muara kelang nak...pakcik tu tak makan ikang...

      Delete
    10. Yeay yeayyyy jomm cepat2 tinggalkan pakcik makan hati je hahahaa :p

      Delete
  2. erk.....lau tak pakai ok ke? :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bahaya tak pakai. . .Kalau jatuh kepala berdarah tak pun Mati. . .

      Delete
    2. Kami tak pandai bawak motor, inikan pule nak main bonceng-2...takut.

      Kami bawak kete..lebih selamat, tali keledar pun canggih...lebih 'selamatttt'.

      Delete
  3. Aku tidak kaya seperti kamu dan kamu. . .

    cukup lah motosikal ini menjadi teman aku, jika dahulu aku sekadar berkawan baik dengan sebuah basikal tua, yang setia menemani aku kehujung sana dan hujung pelosok sana. . .

    Sambil menoleh ke bawah sambil cuma menahan matanya dari berkaca. . .hak hak hak

    ReplyDelete
  4. gue slalu aja bonceng motosikal ke kantor tanpa memakei halmet. kerna gue bimbang gaya rambut gue akan rusak...
    ah..bertuah kantor gue mempunyai jln belakang terus ke rumah gue..senang bangat deh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin kamu setia pada lorong yang satu, mana lopaknya mana bonggolnya sudah kamu tahu. . .

      ps: Aku juga suka menggunakan jalan belakang Namun dalam masa yang sama jalan depan juga membuat aku berasa selesa untuk aku guna. . .

      Delete
    2. emang benar apa yg kamu bilang...
      segala lopak serta bonggol gue smua sudah hafalin..

      tp bila hujan..
      gue tetap memandu mobil ke kantor gunain jln hadapan..
      itu bisa bikin aku pusing kerna jln yg singkat bisa menjadi jauh...
      gue stress :P

      Delete
    3. tapi short cut tuk sampai ke tempat dituju daus pakai jalan belakang...kadang2 kalau takde polis trafik, pakai jalan depan jugek arh...

      Delete
  5. Owhhh John Melvin dulu-dulunya kalau rasa banyak sangat masalah nak pegi keje dia call je kata masuk lewat. . . .

    Tp mereka faham. . . . Sbb John Melvin hanya guna basikal tua dulu. . .

    ps: John Melvin suka bonggol yang besar. . .

    ReplyDelete
    Replies
    1. john: syuuhhh... abg daus xpaham apa kita crite nie sbnrnya...muahahaha... :P

      Delete
    2. Emmmmm Inisen la katakan. . . .hak hak hak

      Delete